30. tammikuuta 2016

#NoMakeup


Huoh. Olisivat nyt edes ne pakkaset pysyneet, kun kerrankin oli sopivasti lunta ja pakkaset sopivissa lukemissa, mutta ei. Tännekin iski näin loppuviikosta pahimmat mahdolliset kelit, räntää ja jäätä. Torstaina taas satoi paksu kerros lumen ja rännän sekoitusta. Mikäs siinä, tiet olivat surkeassa kunnossa ja tallille oli mahdotonta päästä. Haluisin vielä kunnon hangetkin, jotta pääsisi sinne treenaamaan, mutta saa nähdä kuinka tämä sää vielä muuttuu. Jostain syystä sekään ei enää ihmetyttäisi, jos tulisi helteitä.


Perjantaina meillä oli koulussa päivä, jolloin ei saanut laittaa meikkiä tai hiustuotteita, kuten lakkaa. Todella mahtava ideana, mutta itse otin aiheesta hiukan paineita, enkä edes tiedä miksi. Olen aloittanut meikkien käyttämisen yläasteella ja parin viimeisen vuoden ajan meikannut lähes joka koulupäivänä. Voiko meikkaamisesta tulla samalla tavalla riippuvaiseksi kuin esimerkiksi päihteistä? Siltä se ainakin alkoi tuntua, kun pohdin asiaa. En edes käytä niin paljoa meikkiä, että ulkonäköni muuttuisi mitenkään älyttömästi. Suurin huolen aiheeni olivatkin kulmakarvani, jotka ovat tällä hetkellä täysin eri lajia. Toinen on lähes kokonaan nypitty ja toinen ihan kivan näköinen, mutta itsepähän olen senkin aikaan saanut. Palataan kuitenkin aiheeseen. Ihme kyllä, pystyin olemaan päivän meikkaamatta eikä kukaan edes sanonut, että olisin järkyttävän näköinen! Loppujen lopuksi se ei edes vaikuta, laitanko meikkiä vai en. En näe itseäni muuta kuin peilin kautta ja harva uskaltaa tulla sanomaan, vaikka heidän mielestään ulkonäköni muistuttaisikin peikkoa.

 Meikkien suurkuluttajaksi mua on turha väittää näiden ollessa arkimeikkini.

Mitä mieltä te olette meikkaamisesta?
Kannattaa muuten vastata sivupalkin kyselyyn!

8 kommenttia:

  1. Itse tykkään meikata ihan toodella paljon! Tykkään laittautua ja siksi meikkaankin lähes jokainen kouluaamu. Jotkut voi tosin ajatella, että jos meikkaa niin yrittää piilotella ihonsa "virheitä" tms. mutta mulle on ihan rutiinia se, että meikkaan ja haluan näyttää siistiltä. Enkä kävellä ihan väsyneen näköisenä koko päivää.. :'D Tästäkin voi olla niin erilaisia mielipiteitä! Kiva postaus :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kommentistasi! Itsekin kyllä tykkään meikata ja eilen oli vähän turhankin paljon aikaa aamusta, kun ei tarvinnutkaan meikata :D Ja tuo on kyllä totta, meikkaamisesta on tullut jo rutiinia mullekin, kuten ilmaisinkin, olen meikkaamisesta "riippuvainen" :DD

      Poista
  2. Itse olen suorastaan neuroottinen meikkaamisen suhteen. Mulla on ollut ala-asteen loppupuolella ja osin vielä yläasteen alussa tosi huono iho ja osin vieläkin. Rauhoitun heti kun saan edes vähän mahdollisia näppyjä piiloon :D Tämän hetken murheena on aivan jäätävät silmäpussit, mistä mulle on (anonyyminä, yllätys yllätys) mainittu moneen otteeseen. Liikuntatunnillekin mulla on yleensä kevyt kerros meikkiä (eli ripsaria ja vähän puuteria + peitepuikko), paitsi tietysti jos liikunta on loppupäivästä niin silloin olen "täysin meikattu". En kyllä sinäänsä käytä omasta mielestäni paljon meikkiä, mutta kuitenkin...

    Mulla oli hiusten kanssa samantyylinen ongelma: yläasteella en pystynyt pitämään hiuksia kiinni muuta kuin liikuntatunneilla. Osin se saattoi johtua lyhyistä hiuksista jotka sojottivat joka suuntaan. Nyt - osittain alavalinnasta johtuen - olen alkanut pitämään hiuksia entistä enemmän kiinni ja näin talvella on suorastaan ihanaa pitää ne kiinni kuin auki :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Anonyymit osaa kyllä olla ikäviä :/ Itsekin tasoitan meikillä punoittavaa ihoani, vaikka varsinaista ongelmaa mulla ei olekaan asian suhteen.. Ja täytyy mainita, mutta itse meikkaan jopa liikuntatunnille, koska olen samoilla meikeillä aamusta iltaan, mitä nyt joskus saatan puuteria korjailla päivän aikana :D
      Talvi on kyllä ikävää aikaa hiusten kanssa! Mulla ne ainakin sähköistyy älyttömän herkästi ja sitten ne sojottavatkin joka suuntaan, mutta se ei oikeastaan edes häiritse mua niin paljoa :D

      Poista
  3. Todella kiva idea!

    pollenkirjakarsina.blogspot.fi

    VastaaPoista
  4. Laitatko yleensä meikkiä tallille jos vaikka meet kainaston ponitallille töihin? Ja missä se kainaston ponitalli on ja onko se hyvä talli? Ja minkä lainen se on ja paljonko heppoja sielä on?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Yleensä menen tallille koulun jälkeen, joten en pese ikinä meikkiä pois tallille mentäessä ja viikonloppuisin riippuu ihan omasta fiiliksestä, joskus laitan vain puuteria ja joskus en mitään :D Ja ponitalli sijaitsee nimensä mukaisesti Kainastolla, kannattaa käyttää google mapsia jos et muuten tiedä. Ite tykkään käydä siellä, porukka on paras ja ponit kivoja :) Heppoja on paljon, kannattaa tulla itse katsomaan millainen talli on kyseessä ;)

      Poista