7. tammikuuta 2018

Ikimuistoinen vuosi



Hui. Nyt ollaan jo vuoden 2018 puolella, mikä on minulle aika merkittävä asia. Täytän nimittäin ensi syyskuussa 18. Tämä tuo minulle vapautta, mutta myös vastuuta. Eniten odotan autokorttia ja ehkä myös omaa autoa, jolla pääsisin liikkumaan vapaammin paikasta toiseen.

Mennyttä vuotta voi kuvata vain yhdellä sanalla ja tuo kyseinen sana on ikimuistoinen. Minulle tapahtui yhtä sun toista, ja olen saanut itkeä ja nauraa vuorotellen. Tästä kertoo jo sekin, että olen kerännyt valtavasti ihania muistoja koko vuodelta, joita voin sitten vanhana muistella keinutuolissa.


Mottonani on ollut “If not now, then when?”, mikä tarkoittaa vapaasti suomennettuna “jos ei nyt, niin milloin?”. Siksi olen lähtenyt mukaan jopa hiukan hulluihinkin ideoihin, enkä kadu niihin mukaan lähtemistä. Niinhän se menee, että sitä katuu enemmän tekemättömiä asioita kuin tehtyjä. Totta kai sitä joitain asioita haluaisi muuttaa, mutta uskon vahvasti siihen, että kaikella on tarkoituksensa. 

Vuoden aikana olen tutustunut todella moniin uusiin ihmisiin, eikä edes kahden käden sormet riitä niiden ihmisten laskemiseen. Onneksi myös ne samat tutut ihmiset ovat edelleen pysyneet elämässäni, sillä esimerkiksi paras kaverini oikeastaan mahdollisti suurimman osan niistä ikimuistoisista hetkistä, joita koin! Voi nimittäin olla, etten yksin olisi lähtenyt kiertämään lähimaakuntia, varsinkaan keskellä yötä. Tästä voidaankin päätellä, että mopoautooni kertyi kilometrejä luvattoman paljon.


Hevosten osalta vuosi jäi hiukan epäaktiiviseksi vuoteen 2016 verrattuna, mutta ehkä se on ihan sallittua. Kävin sentään lähes joka viikko Jalmarin tallilla ja ponitallilla välillä hiukan enemmänkin töiden puolesta. Eli pääsin ratsastamaan ihan riittävästi ja siitä kertoo jo sekin, että Jalmari on ottanut vuoden aikana suuren kehitysharppauksen, vaikka olemmekin lähinnä maastoilleet. Se on rauhoittunut ja mm. laukkaaminen sujuu nykyään helposti. Tähän vaikuttaa omakin kehitykseni ratsastajana, sillä nykyään keskityn enemmän juuri laukannostoihin, kun taas joskus se laukka ylipäätään oli pääasia. Enemmänkin tuo ratsastajana kehittyminen on siis tuollaista ajatusmaailmaan vaikuttavaa, sillä istuntani ei kyllä ole parantunut oikeastaan ollenkaan! 


Kaiken kaikkiaan voi siis sanoa, että vuosi 2017 oli varsin onnistunut vuosi! Tällä hetkellä olen varsin tyytyväinen ja sen perusteella voisin ennustaa, että vuodesta 2018 tulee mahtava! Joitain asioita tälle vuodelle on jo suunniteltuna, mutta aika näyttää, miten vuosi etenee. 


Jäikö teille jotain erityistä mieleen vuodesta 2017?

6 kommenttia:

  1. Sulla on ollut oikein tapahtumarikas ja mukavan oloinen mennyt vuosi. Toivottavasti tämäkin vuosi on sulla yhtä mukava. Kivoja kuvia myös tässä postauksessa oli.

    http://hevostytonelamaax.blogspot.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo sitä se tosiaan olikin! Joo samaa toivon itsekin :) Toivottavasti sullakin on oikein kiva vuosi edessä! Kiitos paljon kommentistasi :)

      Poista
  2. Harmillisen vähän olen seurannut blogiasi,vaikka olen blogiseuraajissasi ollut, niin jostain syystä harvoin olen tänne eksynyt. :( Ehkä muistaisin nyt vuonna 2018 lukea useammin postauksiasi. :) Vuosi 2017 vaikutti olleen aika onnistunut kuitenkin sinulla ja toivottavasti vuodestasi 2018 tulee entistä parempi!

    Minun vuoden kohokohtana puolestaan oli ehdottomasti Keke-varsan syntymä. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Itsekin harvemmin seuraan enää niitä blogeja, joiden lukijana olen virallisesti.. Enemmänkin selaan esim. eri blogiportaalien kautta muiden logeja :D Pitäisi ehkä itsekin hiukan aktivoitua vielä tässä muiden blogien lukemisessa! :D

      Oi vitsit, varsat on kyllä aina yhtä ihania! Jo tämän tiedon perusteella voisin sanoa, että sunkin vuotes kuulosti mielenkiintoiselta! :)

      Poista
  3. Sulla on tainut olla aika upea vuosi kaikin puolin! Toivottavasti vasta alkanut vuosi olisi yhtä mahtava. Tämä oli oikein kiva postaus ja tässä postauksessa oli oikein kivoja kuvia!

    elaimetsydammessa.blogspot.com

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep, se oli kyllä todella mahtava! :) Toivottavasti sullakin oli ja tulee olemaan hyvä vuosi! :) Kiitos paljon kommentistasi!

      Poista