27. tammikuuta 2016

Uljas musta kuvauksissa


Viihdyn kameran takana, sitä ei voi kiistää. Siksi suostun mielelläni kuvaamaan, jos joku pyytää. Etenkin heppa/ratsastuskuvia on mahtava saada ottaa! Usein kuvat päätyvät omalle muistikortilleni, joten saan ne samalla itselleni. Kuvaamisen lisäksi tykkään muokkailla kuvia, vaikka usein lähetänkin alkuperäiset kuvat kuvattavalle kohteelle ja annan hänen muokata kuvansa mieluisiksi. Sunnuntaina tein kuitenkin poikkeuksen käydessäni läpi reilusti yli 1000 joista poistin noin puolet ja muokkasin lähes kaikki. Aikaa siihen kului älyttömästi, mutta olen ainakin itse tyytyväinen. Osasta kuvista tuli hiukan liiankin värikkäitä, mutta onneksi myös alkuperäiset kuvat ovat vielä tallella kameran muistikortilla!

 Tässä on hyviä esimerkkejä siitä, kuinka harmaista kuvista saa valotusta muokkaamalla parempia.

Olin sunnuntaina kuvaamassa kaveriani Neaa ja hänen hevostaan Nebua, josta olen kyllä aiemminkin kertonut täällä. Ensimmäisenä otimme pellolla yhteiskuvia ja itse olin tietysti kameran takana. Peltokuvien jälkeen pääsin testailemaan taitojani maneesikuvauksen parissa. Kameran näytöllä kuvat näyttivät vielä hyviltä, mutta tietokoneen näytöllä eivät. Onneksi sentään muutama kuva onnistui! Se oliskin ollut harmi, jos kaikki olisivat epäonnistuneet, koska ratsukko meni älyttömän hyvin! En ole ollut pitkään aikaan kuvaamassa heidän koulutreenejään ja täytyy sanoa, että suuni melkein loksahti auki, kun he aloittivat työt. Kehitystä oli nähtävissä! Heidän menoaan oli ilo katsella, jopa kameran linssin läpi.


Kuvaatteko te usein muita ratsastajia?
Kannattaa seurailla Nean blogia, sinne saattaa tulla lisää näitä kuvia!

15 kommenttia:

  1. Onpas muuten ihan mahtavan hienon näköinen hepo!

    pollenkirjakarsina.blogspot.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nebu kyllä on hieno(vaikken sitä joskus myöntänytkään) :D

      Poista
    2. Tuun kuokkiin tänne mutta kiitos, Nebu on kyl nykyään tosi kivan näkönen :) ja niimpä Suvi :P

      Poista
    3. Hahah, teitä oli kyllä kiva kuvata! :D Joo kai mä sen sitte myönnän ;)

      Poista
  2. Kivoja kuvia! Itekkin käyn välillä kuvaa ystäviä mutta musta tuntuu että mun kaverit on mun kameran takana paljon enemmän kuin mä kun ne niin usein joutuu mua kuvaanaan :DD

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos :) Hahah, mulla on kyllä välillä sama fiilis, mutta onneksi pääsen itsekin aina silloin tällöin kameran taakse :D

      Poista
  3. Kiva postaus ja upeita kuvia taas jälleen kerran! :-)

    VastaaPoista
  4. Mä kyllä haluaisin/jaksan kuvata, mutta loppujen lopuksi "kuvauskeikkoja" on niin vähän tarjolla :D Kiitos!

    VastaaPoista
  5. Oot kyllä taitava ottaan kuvia! <3 Ja tulee kans otettua kuvia, kun joku pyytää!

    VastaaPoista
  6. Ihania kuvia! Minulla ei täälläpäin ole kavereita, jotka harrastavat ratsastusta, joten en oikeastaan kuvaa toisia ratsastajia... Pikkusiskoa saan välillä kuvata, kun hän käy tallilla, mutta isosisko viihtyy mielummin kameran takana :) Joskus olisi kyllä kiva päästä kuvaamaan muitakin ratsastajia tai saada edes joku toinen siskon sijaan kuvaamaan omaa ratsastusta :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Voi harmi, muiden kuvaaminen on kyllä ihan mukavaa :) Toki tässä on vielä aikaa saada muita kuvaajia ja päästä itse kameran taakse :D

      Poista
  7. Kivoja kuvia!
    Mä oon käyny aika harvoin kuvaamassa muita, tosin nyt sunnuntaina oon menossa kuvaamaan kaverin ratsastusta. Mustakin tuntuu että mä oon liian usein se joka on siinä kameran edessä, enkä se joka on kameran takana :DD

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitän :)
      Mulla on aina välillä sama fiilis, mutta yritän aina vastapalveluksena mennä niiden kuvaajaksi jotka kuvaa mua :D Täytyy kyllä sanoa, että viihdyn enemmän kameran takana, vaikka ratsastuksesta onkin mukava saada materiaalia :)

      Poista